Besviken yogini

Allmänt / Permalink / 0
I går var jag på mitt favoritpass, restorative yoga. Jag hade sett fram emot det hela veckan och var så laddad. Restorative yoga är ett pass där man ligger i olika ställningar och slappnar av i hela kroppen, det får inte spänna eller göra ont någonstans. Så skönt!
 
Väl där så kom vi precis innan passet och det var nästan fullt i salen, så jag fick tränga ihop mig emellan två stycken. Redan där kände jag att jag blev irriterad. Och genom passet så var ganska ofta personen jämte inne på min matta, jag fick en lätt knuff eller fick någons bolster på mig osv. Och jag fortsatte bli irriterad, samtidigt som jag blev irriterad på mig själv för att jag blev det, och inte bara kunde stänga av allt runtomkring för passet som jag sett så mycket fram emot.
På väg hem funderade jag mycket på varför jag blev så störd, och varför jag känner mig nästan kränkt över att någon är inne min yoga matta. På något sätt så tycker jag att den är helig, det är min plats under passet, samtidigt som jag tycker att jag är löjlig som reagerar så. Men jag känner ofta att när jag går på yoga så är det enda gången jag är riktigt snäll mot mig själv, och verkligen är mig. För mig är den stunden helig. Och jag försöker verkligen att tänka att den är det för alla, och liksom respektera alla och visa hänsyn. Och då blir jag nog irirterad när någon inte gör det mot mig.
 
Hursom, jag var rätt besviken när jag gick hem för att jag inte lyckats hitta fokus på mitt favoritpass och lade energin på att irritera mig på andra. Väl hemma hade jag tips om att titta på Kalles och Brittas sex liv på svt, och det var så bra! Jag grät igenom nästan hela programmet, för att det var så fint och för att det var sån igenkänning. Och kanske för att jag hade legat och andats på yogan i 1,5 timme. Så nog hade det effekt på kroppen ändå, även om det inte kändes så när jag låg på mattan ;) Så tips om ni vill se något mysigt i helgen!
 
Nu är det dags att börja jobba här, hoppas ni får en jättehärlig helg!
 
 
Till top