En hållbar högsäsong

Allmänt / Permalink / 0
Årets första riktiga arbetsvecka har passerat. Vi har inlett högsäsongen. Deadlines, tidiga morgnar, sena kvällar och helgjobb. Mycket kaffe och kanske en stödbit choklad på kvällen. Jag har lovat mig själv att inte glömma bort mig själv i år. Att fortsätta med yogan, att inte tumma på sömnen och att ta pauser. Inte pressa på utan att skapa förutsättningar för att orka. 
Igår gick jag ut i solen på lunchen, och gick tre varv runt Vasaparken med en kaffe i handen. Det gav mig energi för eftermiddagen. Det gäller att hitta små stunder. Någon sa till mig att det är som om att man har jättebråttom att köra 40 mil men bara har tank för 20 om man bara springer på utan att pausa och reflektera. Jag tycker det ligger mycket i det. 

I helgen jobbar jag inte dock, jag försöker återhämta mig efter min förkylning. Läser bok varvat med You på Netflix. Jag får sån respekt för alla som dagligen brottas med sjukdom när jag är det minsta sjuk. En förkylning och lite feber är ingenting, men ändå blir man så klen och kan inte göra något. Att vara frisk är verkligen något att vara tacksam över. 
Nu ska jag fortsätta YOU här, hoppas ni är friska och njuter av helgen. KRAM

En lunchpaus i Vasaparken en fredag i solen 

(null)


Till top