Bröllop helt i second hand

Allmänt / Hållbarhet, bröllop, second hand / Permalink / 0
Hej på er, 
Hoppas ni mår bra och att ni haft en bra start på veckan. 
 
Jag var ju på bröllop i Norrköping i veckan och jag hade så roligt! Bröllopsparet var fantastiskt fina och det var en magisk festlokal mitt inne i stan. Jag gillade verkligen Norrköping, skulle kunna tänka mig att åka dit och semestra en helg. Det var så mysigt med slussarna och allt vatten som gick i stan. Började fantisera om att köpa en liten stuga där framåt, det ligger ju nästan mitt emellan Stockholm och Jönköping och tydligen ska skärgården vara jättefin! Måste utforska detta vidare! Det hade varit så härligt med en oas att åka till på helgerna. 
 
Hursomhelst, jag var helt klädd i second hand på bröllopet och jag kände mig så fin! Jag var rädd att jag skulle känna mig lite nerklädd men inte alls. Tvärtom hade jag en jättehärlig känsla i kroppen, det känns så rätt att handla second hand. Jag får en känsla av välbehag på något vis.
Min klänning köpte jag på en second hand vid slussen för 35 kronor, och min kavaj och mina skor på en second hand utanför Habo för totalt 130 kronor. Som hittat! Och bäst av allt- pengarna jag handlar för går till välgörenhet. Så alltså bra för både miljö, för omvärlden och för min plånbok! 
 
Nu ska jag sätta igång min eftermiddag. Dagens hållbara val? Jag simmade i morse (hållbarhet för mig) och hade med mig vegansk matlåda idag (bra för naturen) Dock måste jag bli bättre på att ta med mig bestick och vattenflaska, det är så onödigt med pappersglas och plastbestick. 
 
Hoppas ni får en härlig eftermiddag! 
 
Kram! 
 
Bild ifrån helgens bröllop
 
 
 
 
 
 
Till top