Vad gör partierna när det kommer till miljöfrågan?

Allmänt / Hållbarhet, miljörösta / Permalink / 0
Efter den extrema värmen i sommar så känns det som om klimatet är mer på tapeten än någonsinn och att det kan bli en topp-fråga i valet. För några dagar sen skrev Expressen att klimatfrågan är väljarnas andra viktigaste fråga i valet, och att Centern och Miljöpartiet är de partier som har högst förtroende av väljarna när det kommer till miljöfrågor. Är du nyfiken på vad partierna driver för miljöpolitik och vilka frågor de tycker är viktiga så har naturskyddsföreningen tagit fram en snabbguide här , där det är lätt att få sig en överblick.
 
Jag tycker det är tragiskt att vi var tvugna att få till en sommar med extremväder för att klimatet ska diskuteras ordentligt, men samtidigt känns det bra att frågan äntligen tas upp, både på allvar av politikerna men också att det finns ett intresse och en oro hos gemene man. Det känns som om klimatet har diskuterats hemma vid matborden i sommar och det känns ändå positivt! Tillsammans kan vi göra skillnad om vi bara vill!
 
Jag har börjat skriva på en lista om hur jag försöker göra skillnad och leva med minsta möjliga påverkan,som lite inspiration och pepp. Jag tycker det är viktigt att försöka skapa lite pepp, det är så lätt att bara formulera sig och diskutera som om det är kört.  Jag hoppas kunna lägga upp den ikväll. Tänker ni på er miljöpåverkan? Vilka val gör ni för att försöka bli mer hållbar?
 
Önskar er en superfin dag!
 
Kram
 
 
 
 
Till top