Find your path

Allmänt / Permalink / 0
Jag jobbar hemma idag. Har åkt på en förkylning så det känns skönt att sitta i pyjamas vid köksbordet och jobba och inte bheöva vara vid kontoret. En av fördelarna med konsultarbete och skype-lösningar för möten :) 
 
Jag har känns mig arg de senaste veckorna. Som om något bubblar inom mig. Jag känner mig arg på människor som är priviligerade nog att bo i sverige men ändå tänker så trångsynt, jag känner mig arg på att så många människor fortfarande inte verkar förstår hur allvarligt läget är med miljön och hur människor som försöker driva frågorna nästan blir hånade och skrattade åt, och nästan klappade på huvudet. Som om vi är ett gäng idialister eller naiva barn som inte förstår bättre. Varför ska de som engaerar sig vara de som är jobbiga, töntiga eller naiva? Varför är det så? Det gör mig arg, frustrerad och ledsen. Det är så fel, så trångsynt.
Men någonstans i den här ilskan känner jag en kraft som jag inte haft innan. Jag känner mig på något vis säker på att jag är på rätt spår, och mer säker på att jag valt rätt väg. Jag vågar debaterra för mina frågor på ett sätt jag inte vågat innan, och jag känner väldigt tydligt att min röst behövs, att jag behöver göra detta. 
 
Jag vet inte om det handlar om mognad, om hårt arbete med mig själv men också om att yogan ger resultat. Jag har yogat flitigt länge nu, i princip varje dag i flera månader, kombinerat med promenader och simning. Jag inbillar mig att det är detta som gett mig styrka. Att jag mer och mer är på väg att hitta "min path". Och det känns så fint, och det gör mig så stolt. Stolt över mig själv!
 
Och all denna nya säkerheten, och övertygelsen har resulterat i att jag blivit medlem i Svenska FN- förbundet där jag ska engaera mig, och också i det politiska parti som jag tror på. Jag har även vågat stå på mig i privata situationer på ett sätt jag aldrig skulle gjort innan, och det känns väldigt fint. Jag hade aldrig vågat det för några månader sen, och det är fantastiskt hur mycket som ändrats på den korta tiden. 
 
Hur känner ni? Är ni på rätt väg? Känner ni frustration efter valet i söndags? I så fall, hur hanterar ni det? Engaerar ni er i något? 
 
Nu ska jag jobba vidare här, och sen ska jag på restorative yoga ikväll. Mitt favoritpass! Ska försöka slinka förbi en second hand butik innan dess och se om jag hittar en svart halsduk och en basker. Det skulle vara snyggt till min nya second hand kavaj jag fyndade förra veckan. 
 
Önskar er en underbar dag! 
 
Image result for follow your path
 
 
Till top