Klump i magen

Allmänt / Permalink / 0
Vilken morgon att vakna upp till. Och vilken mardrömshöst som börjar idag. Jag är så ledsen över att 17 % av Sveriges befolkning kan tänka sig att rösta på SD, samtidigt som jag är glad över att de inte var fler vilket opinionsmätningarna visade. 
Jag är så ledsen över att inte klimatet inte prioriteras mer hos de svenska folket, men samtidigt så glad över att MP lyckades vara kvar i riksdagen. Det är så mycket känslor, och det känns så tungt. Det känns så mörkt på något vis, och jag har en enorm klump i magen. Det känns så ovisst över hur allt ska bli. 
 
Men vad jag däremot känner mig väldigt klar med, och känner väldigt tydligt är att jag behövs.  Att det inte går att sitta hemma och vara tjurig och ledsen, och att det inte räcker att försöka göra skillnad via sociala medier. Jag känner väldigt tydligt att mitt engagemang behövs, och att jag måste ut och fightas. Den kampen kan inte börja om 3- 4 år när nästa valrörelse drar i gång, den behöver starta idag. 
 
Känner du som jag, så vänd ilskan till något positivt. Engagera dig i det du tror på, och försök göra skillnad. För Sverige behöver dig, och vi behöver tydligare än någonsin stå upp för demokratin, för inkludering och för jämställdhet. Idag. För ett bättre samhälle och ett tryggare klimat. Jag börjar idag, när börjar du? 
 
Image result for start today
Till top