Yoga tisdag

Allmänt / hållbarhet, yoga / Permalink / 0
Hej på er, hoppas ni haft en fin tisdag. Jag kom hem strax innan 24 ifrån Åre igår och när klockan ringde klockan 530 för yoga i morse studsade jag inte upp direkt , men väl på plats var det fantastiskt. Det var så skönt med ett vinyasa flow pass efter en lång tågresa och ritkigt sträcka ut kroppen. 
 
Jag var faktiskt på studion ikväll också på en Ying- pass. Helt fantastisk skönt. Instruktören läste samtidigt och det var så vackert. Hon pratade om att våga se det fina, och det som är bra. Och att det faktiskt finns mycket som är väldigt bra, även fast det inte alltid känns så. Såhär i valtider tycker jag att det blir väldigt mycket gnäll och det enda vi pratar om är hur dåligt allt är- men i Sverige är det så himla mycket som är helt fantastiskt också! Vi får aldrig glömma det. 
Jag hade en tuff dag på jobbet idag med en presentation hela eftermiddagen, och efter två pass i studion tycker jag att jag borde vara trött men jag känner mig pigg. Och väldigt väldigt glad. Jag känner en sån tacksamhet mot allt jag får göra nu, och över platsen jag är på i livet och det känns så fantastiskt! Jag är så glad för det, för bara för några månader sen var det inte alls så. 

Nu blir det ingefära och citronvatten och sen ska jag försöka sova. Hoppas ni får en fin natts sömn och vaknar pigga och peppade på livet i morgon bitti.

Dagens hållbara gärning? Jag pratade inför totalt 200 personer om hållbarhet, och var på 2 yogapass på studion trots att den här veckan är galet stressig, det måste väl räknas som en hållbar gärning både på ett större och ett personligt plan? Dalai Lama sägs ha mediterat en timme om dagen, men när han fick allt mer att göra blev det svårt att prioritera in det i schemat så hans assistent sa åt honom att han var tvungen att sluta. Då ska dock Dalai Lama ha sagt att om jag får mer att göra, måste vi meditera mer för att få balans. och börjat meditera 2 timmar om dagen istället. Jag vet inte om det stämmer, men tycker det var så vackert och jag har försökt att ta det till mig. 

Stor kram! 

(null)

Till top