Mål 2020- hur gick det i januari?

Allmänt / Permalink / 0
Igår gjorde jag månadsbokslut över hur det gått med mina mål för 2020 under januari månad. Mycket hade faktiskt gått bra. Som att jag yogat 4 gånger i veckan, eller tränat med hög puls tre gånger i veckan. Däremot har jag inte mediterat varje dag vilket är ett mål, jag har slarvat med mina tacksamhetsövningar och jag har inte läst lite något skönlitterärt varje dag. Det som gått mest dåligt är att minska på kaffet, jag dricker nämligen mer än någonsinn. 
 
Hursom är det så skönt att göra bokslut, och se hur man ligger till med allt. Då blir målen man sätter runt nyårsafton mer levande, och lättare att arbeta med. 
Ett mål jag måste fokusera på mycket i år är den personliga hållbarheten. Jag kommer aldrig lyckas med att försöka göra världen mer hållbar, om jag inte ser till att jag lever hållbart själv. Förra veckan hade jag möten varje kväll efter jobbet och var hemma sent och sov dåligt, och det är inget som håller i längden. Då fick jag balansera med en tidig kväll i fredags (Jag somnade klockan 20), och en lugn helg. 
 
Nu tar jag nya tag. Den här veckan är mycket lugnare, och jag ska njuta av mer egentid och tid hemma. Jag behöver det. 
 
Hur jobbar ni med era mål för 2020? Och hur arbetar ni med er personliga hållbarhet? Med balansen?  
 
Nu- kort meditaion och sen läsning av nedan bok innan läggdags. 
 
Sov gott,  KRAM!
 
 
 
 
 
Till top