Äntligen yoga igen

Allmänt / Permalink / 0
I tider av oro behöver vi mer än någonsin ta ett djupt andetag och observera istället för att agera. Vi behöver gå inåt istället för att agera utåt. Vara observatörer istället för aktörer. 
Kloka ord av min yogalärare igår på kvällens yogapass
 
På senare tid har jag haft en svacka med både min yogan och meditation. Jag har varit småförkyld och därför hållt mig borta från yogastudion och det har varit ganska svårt att få till att yoga eller meditera hemma när vi nu bor två stycken på 25 kvm. Jag har också kännt ett enormt behov av frisk luft och promenader och har därför sökt mig ut mer på timslånga promenader och prioriterat det framför att yoga inomhus.  Jag har också dragits med en förkylning som inte har velat ge upp. 
 
Hursomhelst, igår fick jag i alla fall till yogan för första gången på flera veckor och det kändes SÅ skönt. Det var ljuvligt att få sträcka ut på kroppen igen och flowa. Det kändes helt fantastiskt att få vara där på mattan. Det var en fantastiskt känsla. På vägen hem köpte jag mitt favorit te (svartvinbärste från Willys- så gott!) och sen gjorde jag scones och tittade på Lets dance. Jag ska verkligen hålla i detta nu och gå tills studion, för jag behöver verkligen den där känslan av flow just nu. 
 
Idag blir det långpromenad i solen, lite yoga hemma och sen ska jag fika med en vän ikväll. Hoppas ni får en fin dag i solen! 
 
Receptet på de veganska scones jag gjorde httar ni här  Jag har gjort dem flera gånger och tycker dem är supergoda. 
 
 
 
 
Till top