Earth hour och Hellasgården

Allmänt / Permalink / 0
Hej på er, 
Hoppas allt är bra och att ni haft en härlig helg. Jag mår bra och har haft en lugn helg med mycket tid för eftertanke och funderingar. Jag känner att jag har ett stort behov av att fundera och få egentid nu och det har jag verkligen fått i helgen. 
I Fredags kväll gjorde jag den här veganska linsgrytan. Jag hade i en potatis och lite sambal och den blev supergod med en fralla till! 
 
Samtidigt tittade jag på Fores webinarum om Grön skatteväxling. Väldigt intressant att höra olika forskare och intressenter diskutera lösningar kring detta, men också diskutera problematiken kring det. Ni hittar webinariumet nedan, och om ni vill ladda ner rapporten finns den att finna på Fores hemsida här 
 
 
I Lördags träffade jag en kompis. Vi var ute och gick vid Ulriksdahl slott och sen käkade vi lunch utomhus där. Jag har aldrig varit därute innan men det var supermysigt och låg precis vid vattnet. På kvällen släckte jag alla lampor och stängde av all elektriciet och deltog såkkart deltog i earth hour. Det var så mysigt att bara sitta och titta på de levande ljusen och vara i stillhet. 
 
Igår var jag ute och gick i Nackareservatet och vid Hellasgården. Supermysigt att gå i skogen och att få sitta vid vattnet och bara andas lite. På kvällen körde jag ett ashtanga-pass hemma och såg färdigt säsong tre av Bron. 
 
Nu drar en ganska intensiv jobbvecka igång, men jag hoppas kunna varva det med mycket yoga och promenader. Var rädda om er så hörs vi ikväll!
 
Bilder från Hellasgården
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Till top