Ett tal jag aldrig kommer glömma

Allmänt / Permalink / 0
Igår när jag satt på en tom tunnelbana på väg hem från en kompis på kvällen tittade jag på Stefans Löfvens tal på telefonen. Jag blev helt kall. Det kändes som om vi var på väg ut i krig, och att det kommer bli blodigt och jobbigt men att vi kommer vinna det tillsammans, genom solidaritet. Jag tyckte det var obehagligt. Alltså inte talet, men känslan. DetDet känns som om jag kommer berätta om det för mina barn och barnbarn, och för alltid minnas den stunden. Så märklig känsla. 
Jag hoppas alla tar sitt ansvar nu. Stannar hemma om man känner minsta symtom, och tvättar händerna. Jag hoppas också att alla riskgrupper håller sig inne och att de som har möjlighet hjälper våra småföretagare lite extra med att köpa lunch och fika ute.  
 
Stefan Löfvens tal från igår hittar ni här: 
 
Föutom att jag lyssnade på talet igår och pratade  med nära och kära om Corona var jag ute mycket i solen. Jag gick förbi Hufuvsta gård och hälsade på hästarna.
 
 
Jag stöttade vår lokala pizzeria
 
 
 
Och sen var jag ute ännu mer och andades frisk luft och funderade över tillaron. 
 
Hoppas ni får en fin dag, var rädda om er!
Till top