Tvättid och Hillary Clinton

Allmänt / Permalink / 0
I morse ringde klockan tidigt för tvättid. Jag gillar att tvätta, det är min favoritsyssla hemma. Det låter fjantigt, men det ger mig en sån tillfredställelse att sortera tvätt efter färg, hänga upp den på torkning och sen vika ihop och lägga i garderoben. Det är mysigt. Och samtidigt kan man dricka kaffe, vakna till liv lite, lyssna på en bra podd och fundera över livet. Ganska härlig start på en fredag ändå.  Så min morgon har jag varvat mellan tvättstugan, svara på mail och dricka kaffe :)
 
Jag hade kulturstudion på SVT på i bakgrunden innan och då var Mona Sahlin och Birgitta Ohlsson där. Programmet gick igår egentligen men de diskuterar dokumentären på SVT om Hillary Clinton som de menar är en guidning i feministisk historia. Jag har ju skrivit det tidigare men jag tycker verkligen alla som inte har sett den ska se den! Man blir peppad på att jobba hårt framåt, men också förbannad över vilka skillnader som finns och hur olika du bedöms beroende på om du är man eller kvinna. Verkligen sevärd!
 
Ni hittar dokumentären här
 
 Här hittar ni kulturveckan. 
 
 
Nu ska jag strax ner till tvättstugan igen, och sen ska jag fortsätta jobba. Vid lunch blir det ett yogapass. Vi hörs! 
 
 
 
Till top